среда, 14. септембар 2016.

Roditelji - sta smeta nama kao deci!

Dobro vece vam zelim. Kako ste i kako provodite prve nedelje skole? Ja ucim skoro svaki dan, ali se ne zalim! Iskreno, mozda ovo zvuci suludo ali nedostajalo mi je sve ovo. Da zvucim ludo ali volim skoli i ucenje zanimnjivih predmeta.

- Ali da se vratimo na danasnju temu. Kao sto vidite po naslovu moja danasnja tema jesu roditelji. Resila sam da pisem o temi sa mog gledista. O stvarimo koje smetaju nama kao deci. Mozda za njih to jesu gluposti, ali za nas nisu. Nasa osecanja nisu gluposti. I da naravno, ne rade ovo svi roditelji i nisu svi isti! Kao sto ni sva deca nisu ista!

- Dakle kao sto rekoh danas pisem o jednoj vrsti roditelja. Postoje posebne stvari koje nas decu povredjuju sa roditeljske strane, a oni toga mozda nisu svesni. Postoje stvari koje ne smemo da kazemo jer se bojimo odgovora.


1. Nemam vremena.

- Koliko puta smo od njih culi onu cuvenu recenicu " Nemam vremena " ili " Umorna/umoran sam ", " Zelim svoje slobodno vreme ",  " Da li mogu negde da se sklonim od tebe? " 

- Razumem da oni dodju umroni sa posla ali i oni treba da razumeju da ih kuci ceka osoba koja jedva ceka da ih zagrli i preprica im svoj dan. Mi smo deca, nama je potrebna ljubav, paznja, strpljenje bas kao sto je vama potreban odmor! Okej, slazem se da mi kao deca treba da im damo slobodnog vremena ali i oni treba nama da posvete vreme.



2. Zasto bih te grlio/la nek te grli decko/devojka veliki/velika si!

- I ovo je jedna od njihovih cuvenik recenica koju cini mi se jako vole da koriste. To sto smo usli u tinejdzerske dane ne znaci da nam ne treba vasa paznja. Postoje deca/tinejdzeri koji zele paznju ali roditelji ih guraju od sebe. Naravno postoji i druga vrsta tinejdzera, oni koji guraju roditelje od sebe ali, ako vase dete zeli paznju i dodje da se mazi kod vas hoce da se mazi sa vama ne sa deckom ili devojkom!!


3. Svoje probleme resavaj sam/a!


- Okej, budimo iskreni. Neke stvari treba da resavamo sami kako bismo bili samostalni ali, uvek to ali. Ako sa svojim roditeljima zelim da podelim neki problem i zatrazim savet ili resenje znaci da vam verujem i da zelim vase misljenje jer mi je stalo i jer znate bolje. Znaci da zelim da me usmerite na pravi put. Treba i sami da resavamo svoje probleme ali pobogu nismo svemoguci zelimo pomoc, ljudi smo, gresimo zar ne?
Gresite i vi.


4. Ne smes ....

- Da li se vama desava da vam roditelji cesto nedaju nesto? Previse brige, ali koji roditelj ne brine previse? Razumem da se oni brinu jer nas vole ali, uvek ali. Ali treba da imaju poverenja u nas. I sad verovatno sledi odgovor " Imam poverenja " , onda ga pokazi! Nismo roboti, gde su oni sve isli kad su bili nasih godinama?  Da, na svetu se desavaju lose stvari, ali ne mozete nas vezati lancima, mislim mozete ali  sta imate od toga?


5. Preterano deranje


- Uradili smo nesto lose a mama ide kroz kucu i dere se na nas nedelju dana. Da desava se, zasto ne probaju tehniku - razgovor. Na mene razgovor deluje bolje nego deranje. Ne volim da neko ide za mnom i ponavlja mi moje greske. Zasto na fin nacim ne pokusaju da nam ukazu na gresku? Ako ne ide neka probaju strozije. Da li odmah moraju da sizde? Postoje deca na koje razgovor deluje bolje od bilo kakvog vredjanja.



- To je bilo to sto se tice danasnjeg posta, nadam se da vam se svideo. Sta vama smeta kod vasih roditelja?

Poljubacc

1 коментар: